Środa - Niedziela, 25-29 marca 2015 r.

Cześć! Słoneczny marzec nie pozwala na chwilę odpoczynku. Kolejna paczka złapanych ostatnio maszyn, a następne ( z powodu braku czasu na obróbkę) cierpliwie czekają w kolejce.  W najbliższych dniach postaram się dodać między innymi zdjęcia Iła-76 ( tym razem RA-76446), CRJ9 Air Nostrum (EC-JZT) oraz kilku innych ciekawostek. W piątek polowałem na "księżycowe" ujęcie. Kilka samolotów przeleciało bardzo blisko, ale na tarczy udało mi się sfotografować tylko (albo aż) A321 Aerofłotu. Mam ogromną słabość do tego typu zdjęć, ponieważ mają niesamowity klimat. Warto wspomnieć, że Austrian Airlines zmienia malowanie. Jego nowe barwy to biały kadłub z napisem Austrian oraz "my". Silniki zmieniły kolor z niebieskiego na biało-czerwony, z dolnej części kadłuba usunięto kolor niebieski, a w zamian pojawiło się tam logo Austriana z napisem Servus (Cześć!). Zmiana nie wywyołała u mnie jakiegoś wielkiego entuzjazmu, ale ma jeden bardzo duży plus. Jaki? Stare malowanie przez te kilka lat nieco mi się już znudziło, a tak będzie okazja fotografować coś nowego, świeżego. 20 marca złapałem ich B772 jeszcze w starym malowaniu, teraz pozostaje tylko czekać na jego wizytę w nowej odsłonie. 
27.3.2015 r.
Aeroflot | A321 | VP-BQR | AFL2639 | BCN-SVO | MEBAN-BIGLU | Godz: 14:20
20.3.2015 r.
Austrian Airlines | B772 | OE-LPC | AUA51 | VIE-NRT | MEBAN-BIGLU | Godz: 16:02

Ukraine International Airlines | B738 | UR-PSC | AUI808 | PRG-KBP | LAGAR-TOLPA | Godz: 15:17

Alitalia | B772 | EI-DBK | AZA784 | FCO-NRT | BABKO-BIGLU | Godz: 17:01
23.3.2015 r.
Cathay Pacific | B744 | B-HUL | CPA068D | MXP-HKG  | BABKO-BIGLU | Godz: 10:26
8.3.2015 r.
Adria Airways | CRJ9 | BABKO-BIGLU | Godz: 12:02
29.3.2015 r.
Godz: 18:42
***
Jak zapewne wszystkim wiadomo we wtorek doszło w Alpach do katastrofy A320 (D-AIPX) linii Germanwings lecącego z Barcelony do Dusseldorfu w Niemczech. Maszyna zniknęła z radarów kontroli ruchu lotniczego trzy kwadranse po starcie z hiszpańskiego lotniska. Na pokładzie znajdowało się 150 osób, niestety nikt nie przeżył. Jak zawsze w przypadku tego typu wypadków początkowo panuje ogromny szum informacyjny i na każdym kroku pojawiają się sprzeczne informacje. Teraz wiemy już nieco więcej. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że pierwszy oficer był przytomny do momentu wypadku i sam sprawował kontrolę nad samolotem. Wygląda również na to, że celowo doprowadził do katastrofy. W momencie kiedy kapitan opuścił kokpit, a stery przejął  drugi pilot Andreas Lubitz. W pewnym momencie  zaczął świadome zniżanie maszyny, nie reagując na zapytania ze strony kontrolerów. Ta informacja sprawiła, że część linii zmienia procedury lotów. Air Canada, Easy Jet oraz Norwegian poinformowały, że od jutra wprowadzają obowiązek przebywania dwóch osób w kokpicie ( miejsce pilota, który opuści kokpit zajmie na kilka minut ktoś z personelu pokładowego). w Mediach trwa dyskusja i histeria związana z niebezpieczeństwem transportu lotniczego. Oczywiście udoskonalenie procedur zawsze jest potrzebne, ale nie oszukujmy się, że to całkowicie wyeliminuje ryzyko zaistnienia tego typu sytuacji. Takie zdarzenia są moim zdaniem wliczone  w " życiowe ryzyko" i tak jak powierzamy nasze życie każdego dnia np. kierowcy autobusu, to tak samo sprawa wygląda w samolocie i zawsze istnieje zagrożenie, że może zrobić coś nieobliczalnego. Tak samo na ulicy. Mijają nas każdego dnia setki ludzi i zawsze może się trafić jedna osoba, która zechce nas zaatakować. Należy również pamiętać, że nie jest to pierwszy tego typu przypadek w historii lotnictwa. Podsumowując, udoskonalenie procedur, wyciągniecie wniosków z tej tragedii - tak, histeria i obawa przed lataniem - nie. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz