Środa, 2 lutego 2022 r. "Mi-2T (4711)"

 Mi-2  Dzisiaj mam dla Was zdjęcie śmigłowca wielozadaniowego Mi-2T o numerze bocznym 4711. Śmigłowce Mi-2 były produkowane w wersjach: pasażerskiej, telewizyjnej, transportowej, sanitarnej, łącznikowo-transportowej, ratownictwa morskiego i lądowego, wykrywania skażeń, uzbrojonej oraz fotogrametrycznej. Ten egzemplarz w kolorach PZL Świdnik, można było oglądać, w jednej z przygód agenta 007 - „Tylko dla Twoich oczu”. Swoją karierę w lotnictwie wojskowym rozpoczął w 3. Eskadrze Lotnictwa Taktycznego w Poznaniu – Krzesinach, gdzie otrzymał zielony kamuflaż użytkowany przez śmigłowce Sił Powietrznych i lotnictwo Wojsk Lądowych. Następnie pełnił rolę śmigłowca szkoleniowego w 4 Skrzydle Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, skąd w 2009 roku trafił do 29. Darłowskiej Eskadry Lotniczej. To tam, spośród dwóch projektów Wojciecha Sankowskiego i kpt. Mariusza Kalinowskiego, wybrano malowanie nawiązujące do barw użytkowanych obecnie przez Marynarkę Wojenną śmigłowców Mi-14PŁ. Po pięciu latach służby w  lotnictwie Marynarki Wojennej, z powodu wyczerpania resursu, maszyna została wycofana z eksploatacji i przekazana do Muzeum Sił Powietrznych, gdzie obecnie możemy ją podziwiać w jednym z hangarów.

2 komentarze: