Poniedziałek, 30 września 2019 r. "51. rocznica prezentacji B747"

[ROCZNICA] 30 września 1968 roku w Seattle miała miejsce oficjalna prezentacja pierwszego B747 (film tutaj). Po kilku minutach przemówień światło dzienne ujrzał B747-100 noszący znaki rejestracyjne N7470, na którego kadłubie umieszczono logo 26 linii lotniczych. Następnie 26 stewardes rozbiło butelki szampana o strukturę Jumbo Jeta. Ceremonię uświetnił niski przelot B727, B707 i B737. Mamy wielkie szczęście, że możemy nadal podziwiać ten legendarny samolot. Co prawda aktywnych egzemplarzy pasażerskich jest już bardzo niewiele, ale wersja towarowa ma się dobrze i jeszcze długo będzie obecna na niebie.


6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Jeden z najbardziej charakterystycznych i lubianych samolotów w historii. Nawet jak ktoś nie jest wielkim miłośnikiem lotnicwa to i tak kojarzy jego sylwetkę.

      Usuń
  2. Przed chwilą 77W Qatar a za nim A359 i kurde A35K też Qatar ale co z tego skoro sa kurka rurka chmury :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałem dzisiaj czasu patrzeć na radar, ale może to i dobrze, bo dzięki temu mniej się denerwowałem, że coś ciekawego uciekło:) Jesień i zima to bardzo ciężki czas dla lubelskich spotterów. Trzeba odliczać dni do wiosny.

      Usuń
    2. Z 8 maszyn które leciały złapałem tylko 1 B77W między chmurami jak już był trochę daleko ale i tak widać. Szkoda że pogoda była tragiczna bo jak by nie chmury to był by to najlepszy dzień w tym roku, aż 8 samolotów Qatar Airways(Ja tyle maszyn tego przewoźnika do tej pory nie złapałem)w tym 2 A35K. Coś niesamowitego

      Usuń
    3. Teraz trzeba czekać na powtórkę przy zdecydowanie lepszej pogodzie:)

      Usuń