Czwartek, 12 września 2019 r. "Policyjny Mi-8"

 Mi-8  Niemal połowę wczorajszego dnia spędziłem na fotografowaniu policyjnego śmigłowca Mi-8 biorącego udział w ćwiczeniach pododdziałów kontrterrorystycznych z terenu całego kraju. Wrażenia? Dużo lepsze jak na pokazach lotniczych, bo latał zdecydowanie niżej:) Mi-8 jest dwusilnikowym śmigłowcem wielozadaniowym z pięciopłatowym wirnikiem. Jego prototyp został oblatany 24 czerwca 1961 roku. Pierwszy egzemplarz wyróżniał się jednosilnikowym zespołem napędowym. Pierwsze trzy transportowe Mi-8T polskie lotnictwo wojskowe otrzymało w 1967 roku. Ta potężna maszyna nie tylko świetnie wygląda, ale również niesamowicie brzmi (od kilku dni przekonują się o tym mieszkańcy Felina, Bronowic oraz Majdanka). 





Śmigłowce Mi-8/Mi-17 możemy podziwiać na różnego rodzaju pokazach oraz piknikach lotniczych.







8 komentarzy:

  1. Zdjęcia super ! dzisiaj fajnie latał bo nad ulicą (przynajmniej tak to wyglądało na FR), oby jutro (dzisiaj) też tak latali. Po południu wybrali się nad zalew i tam był by super zdjęcia, ale zanim bym tam podjechał autobusem a potem podszedł w jakieś dobre miejsce to by skończyli ćwiczenia. Po cichu liczyłem że w któryś dzień przyleci S70 :D może za rok ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponownie w powietrzu:) Będziesz jechał?

      Usuń
    2. Dopiero do domu wróciłem od lekarza, ale go teraz nie widać :( jak zacznie latać to tam podjadę.

      Usuń
    3. Właśnie mi nad domem przeleciał :D chyba ćwiczą nad areną teraz. Idę do bratowej na chwilę i jadę na Majdanek, ale nie wiem o której tam będe, do godziny.

      Usuń
    4. Mi dzisiaj na wyjeździe nareszcie wpadł Embraer World of Tanks:)

      Usuń
    5. O proszę, gratulacje ! mi te malowanie zawsze jakoś umyka, może będzie wracał nad Lublinem. Jadę teraz tego MI sobie po fotografuję i popatrzę.

      Usuń
    6. I przeleciał tylko że ni cholery go nie widziałem... dzisiejsze niebo jest do niczego, nawet duże maszyny było średnio o widać, szkoda że nie miał smugi. Na pocieszenie MI8 się ruszył po przerwie

      Usuń