Cześć! W Tuluzie rozpoczął się montaż pierwszego przedseryjnego samolotu z rodziny A330neo. Na początku połączono kadłub i skrzydła A330-900neo. Ten model zabierze na pokład 287-440 pasażerów i będzie dysponował zasięgiem 12 130 km. Samolot będzie napędzany przez nowe silniki Rolls Royce Trent 7000, które będą charakteryzowały się obniżonym jednostkowym zużyciem paliwa o 10% w porównaniu z Trent 700. A330neo otrzyma również sharklety, które są już stosowane w A350 XWB. Według zapowiedzi producenta Neo ma być dużo tańszy w eksploatacji od swojego poprzednika A330. Do tej pory przewoźnicy złożyli zamówienia na 186 maszyn. A330neo powinien rozpocząć loty komercyjne w czwartym kwartale 2017 roku. Pierwszym użytkownikiem będzie portugalska linia TAP Portugal. Zdjęcie z hali produkcyjnej możecie zobaczyć tutaj. Dzisiaj B744 Cargolux oraz nowy operator w kolekcji Ellinair na Avro RJ-85.
5.6.2016 r.
Cargolux Italia | B744 | LX-TCV | ICV877 | MXP-OVB | BABKO-BIGLU | Godz: 14:39
25.8.2016 r.
Ellinair | Avro RJ-85 | SX-EMS | ELB140 | RIX-SKG | BOKSU-KENIN | Godz: 13:15
Bardzo fajnie zapowiada się ten A330neo
OdpowiedzUsuń