Czwartek, 13 czerwca 2019 r. "Ponowne spotkanie z A380"

 WYSOKOŚĆ PRZELOTOWA  18 stycznia 2005 roku został zaprezentowany światu Airbus A380. W uroczystości wzięli udział przywódcy Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii. 27 kwietnia tego samego roku wzniósł się w powietrze pierwszy prototyp noszący numer fabryczny MSN001. Samolot po trwającym 3 godziny i 54 minuty locie testowym nad południowo-zachodnią Francją wylądował na lotnisku w Tuluzie (film tutaj). W październiku 2007 roku trzeci egzemplarz testowy został dostarczony pierwszemu użytkownikowi - liniom lotniczym Singapore Airlines. 25 października samolot o znakach rejestracyjnych 9V-SKA odbył swój pierwszy lot komercyjny z Singapuru do Sydney. Przez kilka lat A380 był stałym gościem na lubelskim niebie. Oglądaliśmy go między innymi w barwach takich linii lotniczych jak Emirates,  Malaysia Airlines oraz Singapore Airlines. 




Po zestrzeleniu lotu MH17 nad wschodnią Ukrainą Super Jumbo przestały latać nad Lublinem (ostatni raz udało mi sie go złapać na wysokości przelotowej w 2014 roku). 20 maja 2015 roku wylądował w Warszawie A380 Emirates  o znakach rejestracyjnych A6-EETy wykonujący lot z Dallas do Dubaju. Nad Łotwą, złe samopoczucie jednego z pasażerów zmusiło pilotów do nieplanowanego lądowania na lotnisku imienia Chopina. Jakby tego było mało, po wylądowaniu doszło do uszkodzenia opony (prawdopodobnie w wyniku wjechania na lampę znajdującą się na pasie). Tym samym stało się jasne, że ta wizyta może potrwać dłużej niż wszystkim początkowo się wydawało. Razem z moją Ukochaną uznaliśmy, że lepszej okazji do zobaczenia z bliska największego samolotu pasażerskiego świata nie będzie i spontanicznie udaliśmy się do naszej pięknej stolicy:) 


Dzisiaj, po długich latach oczekiwania ponownie udało mi się sfotografować ten wyjątkowy samolot. Co prawda nie w Lublinie tylko w Puławach, ale jakie to ma znaczenie?:) Najważniejsze, że znowu mogłem zobaczyć jego niesamowitą sylwetkę (która nawet na rozgrzanym niebie robiła ogromne wrażenie) oraz posłuchać dźwięku jego silników. Bardzo mi tego brakowało...

Lufthansa | A388 | D-AIME | DLH723 | PEK-MUC | M984 | Godz: 15:22

4 komentarze:

  1. Ale mnie przestraszyłeś, myślałem że nad Lublinem poleciał. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny widok:) Gratulacje Kochanie:* Ewunia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Skarbie. Mam nadzieję, że na kolejne spotkanie poczekamy nieco krócej:)

      Usuń