Sobota, 30 stycznia 2016 r. - TOP 10 (LOTNISKO)

Cześć! Przyszedł czas na podsumowanie moich spotterskich dokonań w 2015 roku czyli tradycyjny TOP 10. Na pierwszy ogień idą fotki z lotnisk oraz pokazów, a TOP 10 RNAV dodam nieco później. Bez dwóch zdań był to najbardziej udany rok od momentu kiedy zacząłem się interesować planespottingiem. Od samego początku działo się naprawdę dużo. Były ogromne emocje, były również chwile radości i wzruszeń. Udało mi się zaliczyć pokazy w Dęblinie, Radomiu oraz obchody 75 rocznicy Bitwy o Anglię w Radawcu. Nie zabrakło wyjazdów do Portu Lotniczego Lublin oraz na Lotnisko im. Chopina w Warszawie. Część wypadów była dokładnie planowana, ale były również wyjazdy zupełnie spontaniczne. Udało się spełnić kilka kolejnych marzeń takich jak chociażby wizyta w AWACS-ie czy też możliwość zobaczenia na żywo A380 Emirates. Najbardziej cieszy mnie, że wszystkie spotterskie podróże ponownie odbyłem z moją Ukochaną:) To ona mnie uspokaja kiedy dana maszyna się spóźnia, a ja tracę cierpliwość, to ona mnie karmi kiedy mam zajęte ręce fotografując podczas pokazów, to ona zawsze we mnie wierzy i jest jednocześnie największą fanką moich zdjęć. Jak się ma obok swoją drugą połówkę to każdy samolot "smakuje" wyjątkowo, a każda akrobacja i pokaz wydają się jeszcze piękniejsze. Ale wystarczy tego romantyzmu:) zaczynamy przegląd, a na dobry początek idzie fotka Frecce Triccolori. Ekipa wyjątkowa pod każdym względem. Podczas Air Show dali pokaz, który naprawdę trudno zapomnieć. Było widowiskowo, było kolorowo i było zabawnie - krótko mówiąc było idealnie! Udało mi się ich uwiecznić podczas efektownej mijanki.
22.8.2015 r.

AWACS jest samolotem absolutnie genialnym. Nawet osoby, które interesują się lotnictwem od święta doskonale go kojarzą. Kiedy zaczął latać nad Lublinem mówili o nim niemal wszyscy. Starsi i młodsi, kobiety i mężczyźni widząc go na niebie pytali " Co to za maszyna z talerzem na grzbiecie krąży nad miastem?":) Spotterzy go uwielbiają i ja się z nimi jak najbardziej zgadzam. Dzięki pokazom w Dęblinie miałem możliwość nie tylko zobaczyć go z bliska, ale również wejść do środka (pomimo kolejki przypominającej czasy PRL:)), a nawet porozmawiać z załogą. Dla takich chwil warto żyć i warto interesować się lotnictwem. Więcej zdjęć tego niesamowitego samolotu tutaj
20.6.2015 r.

Czasami w życiu los daję nam okazje, których wykorzystanie zależy tylko i wyłącznie od nas samych. Taka okazja trafiła się nam w momencie kiedy w Warszawie pojawił się niespodziewanie A380 Emirates. Powodem nieplanowanego lądowania było złe samopoczucie jednego z pasażerów. Dodatkowo, po wylądowaniu doszło do uszkodzenia opony (prawdopodobnie w wyniku wjechania na lampę znajdującą się na pasie). Tym samym stało się jasne, że wizyta zdecydowanie się przedłuży, a to daje nam szansę zobaczyć  na żywo największy samolot pasażerski na świecie. Szybka decyzja o wyjeździe, przebijanie się przez warszawskie korki, a na koniec wielka radość z osiągniętego celu. Chociaż zastawili go chyba wszystkim co mieli pod ręką to i tak zdjęcie tego niesamowitego samolotu bardzo cieszy:). 
20.5.2015 r.

To był zdecydowanie dzień stojący pod znakiem linii Emirates. Jako bonus do Super Jumbo mieliśmy okazję zobaczyć przepięknego B77F Emirates SkyCargo, którym przelecieli mechanicy wraz z nowym kołem. Cała rodzina B777 jest bardzo lubiana przez fanów lotnictwa i nie ma w tym nic dziwnego, bo jest to samolot bardzo udany pod każdym względem. Jakby emocji i wrażeń było tego dnia mało to jeszcze wieczorem podczas powrotu spotkała nas mega burza:). 
20.5.2015 r.

Chociaż w porównaniu z innymi lotniskami Port Lotniczy Lublin nieczęsto gości ciekawe maszyny to mimo wszystko od czasu do czasu potrafi nas bardzo miło zaskoczyć. Tak było w pewien sierpniowy, upalny dzień kiedy przyleciał do nas Ił-76 na pokładzie, którego znajdował się turecki śmigłowiec T129 ATAK. Sfotografowania mojego ulubieńca naturalnie nie mogłem sobie odpuścić:)
19.8.2015 r.

Pokazy w Dęblinie pozwoliły zobaczyć samoloty z bardzo bliska i...z każdej strony:).
20.6.2015 r.

An-2 to jeden z najbardziej znanych samolotów na naszym niebie. W swojej dotychczasowej przygodzie z planespottingiem miałem okazję fotografować już kilkanaście Antków, ale żaden nie był tak piękny jak "Wiedeńczyk". Legenda polskiego lotnictwa w niesamowitym malowaniu. Więcej o jego historii pisałem tutaj
22.8.2015 r.

Mig 29 w tygrysim malowaniu to i tygrys jest elementem obowiązkowym:)
22.8.2015 r.

Stałym bywalcom bloga jest bardzo dobrze znana moja słabość do Su-22. Jak zostaną wycofane to chyba zabraknie mi słów żeby opisać swój żal. Fantastyczna sylwetka połączona z genialnym dźwiękiem to jest właśnie to co cenię i kocham w tym samolocie. 
20.6.2015 r.

Na koniec moja ulubiona fotka zrobiona w 2015 roku. Moja Ewunia + SP-HXD :).
27.6.2015 r.

TOP 10 (LOTNISKO) z 2014 roku tutaj.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz