TOP 10 (LOTNISKO) 2014 r.

Cześć! Tym razem przyszedł czas na ranking dziesięciu moich ulubionych zdjęć z 2014 roku zrobionych na lotniskach, lądowiskach oraz aeroklubach. Szczęśliwie udało się zorganizować kilka wypadów, które zaowocowały nowymi kadrami w mojej kolekcji. Na pierwszy ogień idzie nasz lotowski Dreamliner. O tym samolocie powiedziano i napisano już chyba wszystko. W Polsce B788 bardzo często jest obiektem żartów i kpin. Wpływ na taki rozwój sytuacji miały bardzo częste awarie podczas pierwszych miesięcy eksploatacji. Obecnie ta maszyna wszystko co najgorsze ma chyba za sobą i oby taki stan trwał wiecznie. Wypad do Warszawy głównie po to, żeby sfotografować najnowszy nabytek naszego narodowego przewoźnika czyli SP-LRF. Zimno, szaro, deszczowo i ponuro, ale cel osiągnięty. Dreamliner z bliska prezentuje się dużo lepiej jak na przelotowej. 
2.5.2014 r.
LOT | SP-LRF | Godz: 12:36

Niby zwykły B738 Enter Air, ale tego dnia jakby nie bardzo:). Podczas startu mogliśmy zobaczyć smugę, która ciągnie się za prawym skrzydłem. Widok ten wywołał spore zdziwienie u obserwatorów ( był nawet omawiany na forach). Okazało się, że to nadmiar paliwa wylał się przez odpowietrzniki. Co prawda takie sytuacje się zdarzają, ale ja akurat miałem okazję to oglądać (i fotografować) po raz pierwszy.
11.6.2014 r.
Enter Air | B738 | SP-ENY | ENT508 | WAW-LUZ-CRL | Godz: 10:32

Zdjęcie zrobione podczas Balonowych Mistrzostw Polski, które odbyły się w Nałęczowie. W akcji zespół akrobacyjny Biało-czerwone Iskry. O ile balony zrobiły na mnie średnie wrażenie, tak Iskry jak zawsze na plus. Miło było przypomnieć sobie Air Show 2013. Pokaz miał jeden minus, trwał zdecydowanie za krótko:). 
11.8.2014 r.
 "Biało-czerwone Iskry"

Jedno z moich ulubionych zdjęć zrobionych na LUZ-ie. F100 Carpatair podczas podejścia do lądowania. Jeżeli ktoś nie miał jeszcze okazji to polecam wybrać pod próg pasa i poczuć ten niesamowity dźwięk oraz pęd powietrza kiedy samolot przelatuje bardzo nisko nad głową. Niezapomniane wrażenia...
25.7.2014 r.
Carpatair | F100 | YR-FKA | FCO-LUZ | KRP141 | Godz: 12:34

Pierwsza moja fotka w galerii lotnictwo.net.pl.
17.2.2014 r.
EC135P2i | SP-HXX | Godz: 16:06

W Piątek 27 czerwca nasze lotnisko odwiedził jeden z najsłynniejszych myśliwców używanych podczas II wojny światowej czyli Spitfire. Dodatkowo przyleciał w towarzystwie Orlików. Tym samym kolejny raz się przekonałem, że ta pasja chyba nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać. Co tu dużo pisać. Samolot legenda!
27.6.2014 r.
Spitfire | Godz: 10:30

Na Wilgę w tym malowaniu czekałem bardzo długo. Większość czasu spędza w hangarze w Radawcu. Pewnego dnia kiedy fotografowałem skoki i zobaczyłem, że zostaje wyprowadzona "na spacerek" bardo się ucieszyłem, bo lepsza okazja do kilku fotek mi się trafić nie mogła. Samolot do którego wielu Spotterow ma ogromny sentyment. Jak ktoś jeszcze nie widział to więcej zdjęć oraz relacja znajdują się tutaj
13.9.2014 r.
Lotnictwo Straży Granicznej | PZL-104M Wilga 2000 | SN-42YG  | Godz: 13:10

Jedno z bardziej wyjątkowych zdjęć jakie udało mi się zrobić w tym roku. Tak prezentował An-2 (SP-FYM)  tydzień po wypadku do którego doszło podczas lądowania w Radawcu. Kiedy o nim usłyszałem mocno się zaniepokoiłem, bo jest to najwspanialszy aeroklub na świecie (głównie dzieki bardzo życzliwej atmosferze) i zawsze będzie mi bliski. Na szczęście załodze nic się nie stało, a i Antek po wymianie śmigła i naprawie silnika wrócił po kilku tygodniach na lubelskie niebo. 
13.9.2014 r.
An-2 | SP-FYM | Godz: 11:53

Ten rok nie rozpieszczał nas jeśli chodzi o ciekawe maszyny na EPLB. W porównaniu z innymi lotniskami wypadliśmy pod tym względem bardzo blado. W drugiej połowie grudnia odwiedził nas ukraiński A319. Każda taka niespodzianka cieszy, bo jest to zawsze urozmaicenie od B738 Ryanair czy A320 WizzAir. 
18.12.2014 r.
Ukraine Government | A319 | UR-ABA | Godz: 9:43
Dwie miłości na jednym zdjęciu? Jak najbardziej. Miłość numer jeden - moja kochana Ewunia oraz miłość numer dwa - samolot. Więcej do szczęścia mi nie potrzeba:). 
26.7.2014 r.
Carpatair | F100 | YR-FKA | FCO-LUZ | KRP141 | Godz: 12:34





1 komentarz:

  1. Piękna kolekcja Kochanie, oby 2015 rok również przyniósł tak ciekawe maszyny:) Ewunia

    OdpowiedzUsuń