Wtorek, 1 września 2015 r. - Tak spełniają się marzenia - Ił-62!

Cześć! Wygląda na to, że fala upałów za nami, a na horyzoncie już wkrótce powoli zaczniemy wyglądać jesieni. Co prawda temperatura na termometrach jest niższa, ale na niebie jest nadal gorąco ponieważ niemal każdego dnia mamy szansę zaobserwować dużą ciekawostkę. Wrzesień rozpocząłem od złapania nowiutkiego A333 w locie dostawczym dla Hainan Airlines. Zazwyczaj "deliverki" z Tuluzy całkowicie omijają nasze miasto lub lecą bardzo daleko (TUSIIN-BIGLU), ale tym razem wystawił się idealnie z lekkiego profilu. O tym malowaniu wspominałem już nie raz. Prezentuje się wspaniale i jest to jeden  z największych skarbów nad Lublinem. 
1.9.2015 r.
Hainan Airlines | A333 | B-8015 | CHH8015 | TLS-HAK | BABKO-BIGLU | Godz: 17:33

Wrzesień udało się zacząć bardzo dobrze, ale jeszcze lepiej zakończyłem sierpień. Kiedy w poniedziałkowy poranek otworzyłem oczy nie pomyślałem, że za kilka minut uda mi się spełnić największe spotterskie marzenie. Od momentu kiedy zacząłem zajmować się tym hobby chciałem mieć w kolekcji ten samolot. Jaka maszynę mam na myśli? Naturalnie Iła-62. Samolot, który jest obecnie prawdziwym unikatem. Lata ich już naprawdę bardzo mało. W Polsce kojarzy się głównie z dwoma tragicznymi katastrofami, a wśród miłośników lotnictwa jego sylwetka oraz dźwięk wzbudza ogromne emocje. Jedna z najcenniejszych zdobyczy w mojej kolekcji. Ten egzemplarz został wyprodukowany w 1993 roku, wiec jak na Ila-62 to prawdziwy młodziak:) 
31.8.2015 r.
Gambia Government | Ił-62 | C5-RTG | M1234X5 | BABKO-BIGLU | Godz: 7:54




5 komentarzy:

  1. Piękna zdobycz ten ił

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ! Gdzieś wyczytałem, że Iły mają zakaz lotów w UE ale chyba nie dotyczy on właśnie samolotów niecywilnych. Dlatego raz na jakiś czas można jeszcze złapać taki okaz. Ten egzemplarz fotografowany był też stosunkowo niedawno w Stanach Zjednoczonych. Lot Ił-62 do Stanów w dzisiejszych czasach ? Kto by pomyślał, że takie rzeczy mają nadal miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już niestety ostatni dzwonek żeby je obserwować i fotografować. W ubiegłym roku pojawiał się nad Polską rosyjski RA-86496 (moje zdjęcie - https://scorpio86-planespotting.blogspot.com/2017/02/niedziela-5-lutego-2017-r-i-62-manas.html). Od czasu do czasu wpada nad Polskę Ił-62 Rada Airlines. Po cichu liczę, że będę miał okazję go zobaczyć:)

      Usuń
  3. A komercyjne loty ? Wyczytałem, że ostatnią linią lotniczą wykorzystującą Ił-62 na trasie komercyjnej jest Air Koryo. Linie te latają nim na trasie Pjongczang-Pekin-Pjongczang. Tutaj relacje z takiego lotu : http://www.airlinereporter.com/2013/05/flying-on-an-air-koryo-ilyushin-il-62-to-north-korea/
    Gdybyś miał okazję się takim przelecieś to zdecydowałbyś się ? Bo ja bym się mocno zastanawiał... :)
    Kiedyś też robiłem takie fotki jak Ty ale porzuciłem to. Moim największym osiągnięciem jest ustrzelenie Airbusa A380 linii Emirates w 2009 roku. Fotkę przyjęli nawet na airfoto.pl, więc musiała być przyzwoita :) Obecnie czasem fotografuję sobie samoloty przelatujące obok domu (z okna) - mieszkam ok. 50 km od Okęcia w linii prostej od południa, więc właściwie samolotów lata sporo ale najczęściej są to "płotki" typu Boeing 737, Airbus A320 lub ATR72 lecący z Rzeszowa. Czasem trafi się zbłąkany nisko krążący ATR oczekujący na swoją kolej ale to tyle. Rodzynkiem jest Airbus A330 linii Qatar, który pięknie nisko podchodzi (znacznie niżej niż wszystkie inne samoloty, nie wiem czemu). Naprawdę przy bezchmurnym niebie jest to piękny widok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Air Koryo je ostatecznie wycofa z eksploatacji to zostaną nam już tylko wojskowe lub cargo (których i tak została garstka). Co bym zrobił gdybym miał okazję się nim przelecieć? Chyba tak dużo się naczytałem o katastrofach Kopernika i Kościuszki, że raczej bym się nie odważył:) Z drugiej strony perspektywa lotu samolotem, który bardzo podoba mi się wizualnie byłaby bardzo kusząca:) Widoku A330 Qatar Ci zazdroszczę, bo u mnie pojawia się rzadko i jest niestety dużo wyżej. Na szczęście od czasu do czasu mogę go podziwiać w Puławach - https://scorpio86-planespotting.blogspot.com/2017/06/sobota-24-czerwca-2017-r-puawski-qatar.html

      Usuń