Czwartek, 17 września 2015 r.

Cześć! W czwartek po raz kolejny mieliśmy możliwość obserwowania nad Lublinem rosyjskiego Iła-62. Dzięki aktywności Rosjan w Syrii możemy częściej cieszyć się widokiem tej pięknej maszyny. Warunki zdecydowanie dopisały. Niebo było czyste, wiatr był wyjątkowo spokojny, a i słońce specjalnie nie przeszkadzało. Dodatkowo specyficzna smuga dodała zdjęciu uroku. Obserwowałem go jeszcze daleko przed naszą granicą. Obawiałem się, że wejdzie w PODAN, a potem poleci w kierunku BIGLU (tak wracał 10 września). W takim przypadku nie byłoby najmniejszych szans na udane zdjęcie, bo leciałby bardzo daleko i w dodatku pod słońce. Tym razem miałem dużo szczęścia ponieważ ostatecznie wszedł przez SUPAK, a nad nami był niemal w zenicie.  Myślę, że mam już pierwszego pewniaka do corocznego rankingu dziesięciu  moich ulubionych fotek:) 
17.9.2015 r.
Russian Air Force | Ił-62 | RA-86496 | LTK-VKO | SUPAK-BIGLU | Godz: 12:59
18.9.2015 r.
Lufthansa | A346 | D-AIHD | DLH714 | MUC-HND | BABKO-BIGLU | Godz: 16:49

Tego typu ujęcia to zdecydowanie moja bajka. Bardzo lubię jak na niebie dzieje się coś ciekawego (i nie mam tutaj na myśli tyko ruchu lotniczego). Czasami dodatkowego klimatu zdjęciu dodają chmury, a innym razem smuga drugiego samolotu. Tak było właśnie w tym przypadku. Poza B772 Alitalia udało się zmieścić w kadrze bardzo ładną smugę pozostawioną przez A320 linii Freebird, który chwilę wcześniej minął nasze miasto ( szedł KENIN-BOKSU). 
18.9.2015 r.
Alitalia | B772 | EI-ISA | AZA786 | MXP-NRT | BABKO-BIGLU | Godz: 16:56



5 komentarzy:

  1. Bardzo ich u nas brakuje ostatnio, dlatego radość była dzisiaj ogromna jak pojawiła się dwa razy Lufthansa na tym typie. Na szczęście udało mi się złapać obydwa przeloty (drugą fotkę wstawię wkrótce). Świetny samolot.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odemnie leciał troszkę za daleko i niebyło jego widać :/ Ale coraz częściej widać różne niespodzianki, niektóre lecą wprost na Ukrainę na Ivano-Frankivsk, co napawa optymizmem :)

    OdpowiedzUsuń