Czwartek, 22 grudnia 2022 r. "MD-11 (N543JN)"

 MD-11  MD-11F o znakach rejestracyjnych N543JN sfotografowany w sierpniu br. Ten egzemplarz został wyprodukowany w 1994 roku. Zanim trafił do Western Global Airlines obsługiwał połączenia linii Eva Air, Shanghai Airlines oraz China Cargo Airlines. Program MD-11 został oficjalnie rozpoczęty 30 grudnia 1986 roku. Pierwszy egzemplarz (noszący znaki N111MD) po raz pierwszy wzniósł się w powietrze 10 stycznia 1990 roku. 1 marca tego samego roku został oblatany drugi prototyp (N211MD). Po zakończeniu testów obie maszyny trafiły do przewoźnika towarowego FedEx i co ciekawe są przez niego użytkowane do dziś. 8 listopada 1990 roku amerykańska agencja FAA przyznała MD-11 certyfikat typu. Na przestrzeni lat MD-eki można było podziwiać w barwach między innymi American Airlines, Delta, Swissair, Japan Airlines, Martinair, UPS, Lufthansa Cargo, Finnair oraz KLM, które bardzo często gościły również nad Lublinem.


MD-11 nadal pozostaje w eksploatacji w wersji towarowej, ale z biegiem czasu jest coraz trudniejszy do złapania zarówno na wysokości przelotowej jak i na lotniskach. Doskonale zdaję sobie sprawę, że tego typu zdjęcia za kilka lat będę darzył szczególnym sentymentem. Piękna maszyna! 🔥🔥🔥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz