Czwartek, 12 grudnia 2019 r. "Ponowne spotkanie z Mi-6"

 MUZEUM SIŁ POWIETRZNYCH  15 października po raz kolejny miałem okazję (i ogromną przyjemność) fotografować śmigłowiec Mi-6 znajdujący się w Muzeum Sił Powietrznych. Ta ogromna maszyna trafiła do Dęblina pod koniec 2015 roku. Następnie została przemalowana i poddana innym niezbędnym zabiegom renowacyjnym. Pierwszy egzemplarz Mi-6 został ukończony wiosną 1957 roku. Przed szerszą publicznością zadebiutował na defiladzie lotniczej w Tuszynie w 1958 roku. Praktyczne użytkowanie tego śmigłowca rozpoczęto w 1963 roku, a dwa lata później po raz pierwszy pokazano go za granicą na Salonie Lotniczym w Paryżu. Mi-6 były w ZSRR wykorzystywane zarówno w wojsku (do przewozu żołnierzy i ładunków bojowych ) jak i w gospodarce (np. przy wykonywaniu prac montażowych). Jego długość z obracającym się wirnikiem i śmigłem ogonowym wynosi aż 41,74 m, bez łopat wirnika i śmigła - 33,16 m, wysokość to 9,15 m, a rozpiętość skrzydeł 15,3 m. "Maleństwo":)



2 komentarze:

  1. Pamiętam jak zobaczyłem go po raz pierwszy, zrobił na mnie ogromne wrażenie. Ja się chyba do muzeum podjadę dopiero na wiosnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po spotkaniu z tym śmigłowcem wszystkie inne wydają się bardzo małe:) Cieszę sie, że znaleźli się ludzie, którzy poświęcili swój czas i pieniądze żeby doprowadzić go do obecnego stanu.

      Usuń