Niedziela, 5 maja 2019 r. "Płonący samolot wylądował awaryjnie w Moskwie"

[WYPADEK] W dniu dzisiejszym w Porcie Lotniczym Moskwa-Szeremietiewo lądował awaryjnie płonący SSJ100 o numerze rejestracyjnym RA-89098 należący do rosyjskich linii lotniczych Aerofłot. Na jego pokładzie znajdowało się 73 pasażerów i 5 członków załogi. Według najnowszych doniesień zginęło 41 osób, a 12 osób zostało rannych. Tylna część samolotu została całkowicie zniszczona. Film tutaj.


[AKTUALIZACJA]
Tutaj możecie zobaczyć moment uderzenia o pas.

8 komentarzy:

  1. Bardzo niebezpiecznie to wyglądało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przerażająco. Początkowo agencje podały, że wszystkich udało się bezpiecznie ewakuować, następnie pojawiły się informacje, że zginęła 1 osoba, a według najnowszych doniesień nie żyje aż 13 osób. Bardzo smutna niedziela.

      Usuń
  2. Czyżby to był gwóźdź do trumny tego samolotu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dłuższego czasu SSJ100 nie był rozchwytywany przez linie lotnicze. Dotychczasowi użytkownicy z niego rezygnowali, a nowych zamówień nie przybywało. Tym samym dzisiejsze wydarzenie nie powinno mieć wpływu na losy tego samolotu, bo i tak właściwie nikt go nie chciał. Czy nawet Rosjanie z niego rezygnują? Będziemy mądrzejsi jak zostaną upublicznione przyczyny dzisiejszego zdarzenia (w tej chwili jest zbyt wcześnie na tego typu rozważania).

      Usuń
  3. Film z wnętrza www.youtube.com/watch?v=A0TH0iocVE4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczesne katastrofy są dosyć dobrze udokumentowane. Kiedyś śledczy byli zdani na czarne skrzynki i relacje świadków. Teraz bardzo często dochodzą jeszcze nagrania (zarówno z zewnątrz jak i ze środka samolotu).

      Usuń
  4. Może trochę bezdusznie, ale mam nadzieje że ich nie uziemią bo mimo że czasami nad nami latają to dalej nie mam zdjęcia, a to przegapię a to mi nie wyszło. Mam nadzieje że w piekle nie jest tak źle bo chyba tam trafię ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś nigdy nie byłem fanem tego samolotu. Nie robi na mnie większego wrażenia ani na lotnisku ani na wysokości przelotowej.

      Usuń