Antonov Airlines podpisał umowę dotyczącą realizacji programu SALIS (Strategic Airlift International Solution), którego celem jest transport ciężkich ładunków NATO oraz UE. Ukraiński przewoźnik wydzierżawi sojuszowi dwa AN-124, które będą na stałe stacjonować na lotnisku w Lipsku. Do końca ubiegłego roku większość tego typu zadań wykonywała rosyjska Volga-Dnepr (Antonov realizował zaledwie 40% przewozów). Od 1 stycznia całość operacji będzie należała do Antonova (nowy kontrakt będzie obowiązywał do 31 grudnia 2021 roku).
W razie potrzeby sojusz będzie mógł wykorzystywać również inne samoloty znajdujące się we flocie Antonov Airlines (między innymi AN-225, AN-22, AN-26 oraz AN-12). Pojawiły się nawet doniesienia o możliwości "wskrzeszenia" kolejnego AN-22 przechowywanego w GML. Obecnie ukraiński przewoźnik ma do dyspozycji tylko UR-09307, którego kilka razy mogliśmy oglądać na lubelskim niebie.
Świetna wiadomość!
OdpowiedzUsuńMam nadzieję, że potwierdzą się doniesienia o tym AN-22, bo każda tego typu maszyna w stanie lotnym jest dla spottera niezwykle cenna.
Usuń