Wtorek, 6 lipca 2021 r. "AN-225 z iryzacją!"

 WYSOKOŚĆ PRZELOTOWA  Wczoraj przed godziną 17:00 po raz kolejny miałem okazję fotografować AN-225 "Mrija". Największy samolot świata zaskoczył mnie tym razem cudowną iryzacją, która w połączeniu z jego ogromną sylwetką robiła niesamowite wrażenie. Co jak co, ale takiego widoku zupełnie się nie spodziewałem (jak widać to hobby nawet po 9 latach potrafi mnie zaskoczyć). Prototyp AN-225 noszący znaki rejestracyjne CCCP-480182 został zaprezentowany 30 listopada 1988 roku na lotnisku Kijów-Swiatoszyn (samolot był pomalowany na biało z cienką czerwoną linią wzdłuż kadłuba). 


4 i 5 grudnia odbyły się pierwsze próby kołowania. 21 grudnia, po pomyślnym przejściu prób naziemnych "Mrija" po raz pierwszy wzbiła się w powietrze (jej oblot trwał 74 minuty). Jej załogę stanowili: dowódca - Oleksandr Galunienko, drugi pilot - Siergij Gorbik, nawigator - Siergij Nieczajew oraz inżynierowie - Oleksandr Szuleszczenko, Wołodymyr Gusar, Wiaczesław Biełousow i Michajlo Charczenko.



Z powodu małej liczby zleceń AN-225 rzadko rusza się ze swojej bazy na Ukrainie (GML), ale jak już to robi to zazwyczaj pojawia się w okolicach Lublina i szczerze mówiąc bardzo mnie to cieszy😃

1 komentarz: