Sobota, 20 lipca 2019 r. "Świdnik Air Festival II"

 ŚWIDNIK AIR FESTIVAL II  W dniach 8-9 czerwca odbyła się druga edycja pokazów lotniczych Świdnik Air Festival. Do organizacji podobnie jak w przypadku pierwszej edycji nie mam większych zastrzeżeń (dojazd był dobry, przy kasach nie było kolejek, a wejście na teren lotniska przebiegało bardzo sprawnie). Pogoda również dopisała (było słonecznie i bardzo ciepło). Podczas dwudniowej imprezy zobaczyliśmy na niebie między innymi Zespół Akrobacyjny Biało-Czerwone Iskry, desant skoczków spadochronowych, samoloty PZL 104 Wilga, AN-2, Cessna 152, a także śmigłowce Mi-2, R44 i W-3 Sokół. Swoje umiejętności zaprezentowali również doskonale znani wszystkim miłośnikom lotnictwa Artur Kielak i Łukasz Czepiela, który na co dzień bierze udział w zawodach "Red Bull Air Race". Jedną z największych atrakcji tegorocznej edycji był niezwykłe efektowny pokaz zespołu Airborne Pyrotechnic (film tutaj). W ostatniej chwili, z przyczyn niezależnych od organizatorów odwołano przylot samolotów myśliwsko-bombowych Su-22. Na wystawie statycznej tym razem wiało nudą. Tak naprawdę żaden z prezentowanych na niej statków powietrznych nie zrobił na mnie większego wrażenia. Całokształt pokazów oceniam bardzo pozytywnie i nie żałuję ani jednej minuty spędzonej na lotnisku w Świdniku. Mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej, jeszcze piękniej i jeszcze ciekawiej (życzę tego z całego serca zarówno organizatorom jak i wszystkim miłośnikom lotnictwa). 











2 komentarze:

  1. Mi też się podobało chociaż zabrakło trochę SU-22. Miałem pecha w sobotę bo padła mi bateria w aparacie tuż przed Airborne Pyrotechnic, mam nadzieje że pojawią się za rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Su-22 to jeden z moich ulubionych samolotów wojskowych. Szkoda, że w ostatnich latach coraz trudniej go spotkać na pokazach. Za kilka lat zapewne będziemy je obserwować jedynie w muzeum. Ja kilka razy wybiegłem na przelotówki...bez baterii:) Teraz staram się tego pilnować.

      Usuń