Cześć! To był bardzo smutny i pechowy tydzień dla osób związanych z lotnictwem. Trzy katastrofy w ciągu dwóch dni to zdecydowanie zbyt wiele. W czwartek rozbił się A320 EgyptAir (66 ofiar) , a w środę An-12 Silk Way (7 ofiar) i B-52 podczas startu z bazy Andersen (na szczęście bez ofiar śmiertelnych). Chociaż lotnictwo należy do najbezpieczniejszych środków transportu to nie jest wolne od wypadków i nigdy nie będzie. Co prawda każda katastrofa stanowi cenną lekcję i służy poprawie niedoskonałości, ale o ideale (bez wypadków i incydentów) zwyczajnie możemy zapomnieć, bo jest to wizja nierealna. Współcześnie nie tylko awarie techniczne i błędy ludzkie, ale również celowe działanie przyczynia się do powstania katastrof. Po 11 września 2001 roku wprowadzono wiele procedur mających na celu poprawę bezpieczeństwa na lotniskach i w samolotach. Niestety, od czasu do czasu terrorystom udaje się te zabezpieczenia obejść. Wpływ na to ma wiele czynników, a ich wyeliminowanie jest ogromnym wyzwaniem dla wszystkich służb. Zresztą terroryzm jest problemem nie tylko dla lotnictwa, ale dla całego świata (wystarczy sobie przypomnieć obawy przed organizacją Euro 2016). Jeżeli się czegoś nie da wyeliminować to trzeba chociaż starać się to zminimalizować. Oby ludzie odpowiedzialni za bezpieczeństwo tego dokonali - dla naszego wspólnego dobra. Dzisiaj z RNAV B767 Austrian Airlines i Azur Air oraz A330 Alitalia.
4.5.2016 r.
Austrian Airlines | B763 | OE-LAY | AUA63 | VIE-PEK | BABKO-BIGLU | Godz: 18:49
19.5.2016 r.
Alitalia | A332 | EI-EJL | AZA758 | FCO-ICN | BABKO-BIGLU | Godz: 17:28
Azur na B763 prezentuje się jeszcze lepiej niż na B752.
21.5.2016 r.
Azur Air | B763 | VQ-BSX | KTK7760 | PMI-DME | BABKO-BIGLU | Godz: 18:03
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz