Wtorek, 27 grudnia 2016 r. "Rosyjskie Tu-154 uziemione"

Cześć! Eksploatowane w Rosji Tu-154 do czasu wyjaśnienia przyczyn niedzielnej katastrofy nad Morzem Czarnym nie będą wykonywały żadnych lotów. Wszystkie tego typu maszyny należą do przewoźników państwowych - rządu, resortów oraz koncernów, w których dominujący udział ma skarb państwa. Nurkowie pracujący na miejscu katastrofy odnaleźli już czarne skrzynki (specjaliści określają ich stan jako dobry), więc mam nadzieję, że wkrótce poznamy nieco więcej szczegółów. Media na razie prześcigają się w puszczaniu w obieg niesprawdzonych informacji. Przez dwa dni otrzymaliśmy potężną dawkę różnego rodzaju teorii dotyczących przyczyn tej katastrofy. Problem w tym, że niemal każda informacja po kilku godzinach okazywała się totalną bzdurą. O wymysłach niektórych internautów na portalach społecznościowych nie warto nawet wspominać - szkoda energii i klawiatury. Nawet mnie to nie dziwi, bo w naszym kraju nazwa "Tupolew" niemal zawsze otwiera drogę do długiej dyskusji (niekoniecznie merytorycznej). Czy nam się to podoba czy nie musimy cierpliwie czekać na oficjalne komunikaty, bo tylko one mają prawdziwą wartość.


Lista aktywnych Tu-154B2 w Rosji (rozbitego w niedzielę RA-85572 nie uwzględniłem). Po kliknięciu na numer rejestracyjny wyświetli się zdjęcie.

4 komentarze:

  1. Mam pytanie: Czy to prawda, że Air Koryo wycofało Ił-y 62?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic na ten temat nie słyszałem. Dwa egzemplarze mają status "aktywny" i są to P-881 i P-885. Były obecne podczas Air Show (film:https://www.youtube.com/watch?v=1kXySAEDEFQ ) i pojawiają się ich zdjęcia z ostatnich tygodni, więc na pewno nie stoją bezczynnie. Być może obecnie wykonują mniej rozkladowych operacji, ale na totalną emeryturę będą jeszcze musiały trochę poczekać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uff, to dobrze, bo to chyba jedyne egzemplarze latające poza Rosją?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Lata jeszcze C5-RTG Gambia - > www.jetphotos.net/photo/8289737 i EW-450TR należący do Rada Airlines z Białorusi -> www.jetphotos.net/photo/8456069.
      Teoretycznie zdolny do lotu jest jeszcze ST-PRA z Sudanu, ale w ostatnim czasie nie zauważyłem żeby był aktywny w powietrzu - > russianplanes.net/id188865 Bardzo dużo lata szczególnie ten Rada Airlines. Jest to stosunkowo nowa linia, która dysponuje tylko tym egzemplarzem, ale pojawiały się plotki, że chce kupić jeszcze jednego 62.

      Usuń