Czwartek, 3 listopada 2016 r. "SM-1"

W dniach 22-23 października w Lublinie odbyło się wydarzenie pod hasłem "Było...nie minęło". Impreza była skierowana do miłośników historii, ale nie zabrakło również akcentów lotniczych. Dzisiaj chciałem Wam zaprezentować zdjęcia śmigłowca SM-1. Maszyna została zaprojektowana w 1948 r. w moskiewskim biurze konstrukcyjnym, a Rosjanie używali dla niego oznaczenia Mi-1. Pierwszy SM-1 wyprodukowany w Świdniku wzniósł się w powietrze w 1956 r. i był zbudowany z części pochodzących ze Związku Radzieckiego. Pierwsze polskie SM-1 zaczęto produkować rok później. Jest to moje pierwsze spotkanie z tym śmigłowcem. Muszę przyznać, że impreza bardzo przypadła mi do gustu. Uważam, że nie należy żyć historią, ale trzeba o niej pamiętać i przekazywać naszą wiedzę przyszłym pokoleniom. Pamięć o wojnach i ich bohaterach powinna być ważna dla każdego Polaka, bo gdyby nie przelana krew i wysiłek tych ludzi to również nasze losy mogłyby potoczyć się zupełnie inaczej. Cieszę się, że można było zobaczyć, że dla wielu mieszkańców naszego miasta historia jest bardzo ważna. To bardzo budujące.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz