Środa - Czwartek, 5-6 Listopada, 2014 r. + Ił-76 Raport (2)

Cześć! Ta pasja chyba nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać. Kiedy zobaczyłem na radarze, że A388 Thai Airways po wejściu w PADKA kieruje się na BIGLU nie wierzyłem w to co widzę. Najpiękniej pomalowany A380 leciał w kierunku Lublina. Zastanawiałem się tylko czy wystarczy światła( po zmianie czasu przed godziną 16:00 jest już dosyć ciemno). Ostatecznie udało się zrobić dwie fotki z czego najbardziej cieszy ta pierwsza ponieważ uwielbiam takie klimatyczne ujęcia. Radość jest ogromna, bo od momentu zestrzelenia MH17 nad naszym miastem nie można spotkać tego typu samolotu. Zdjęcia dedykuje największej miłośniczce tej maszyny (oraz malowania) czyli mojej kochanej Ewuni:). Oby więcej takich niespodzianek.
5.11.2014 r.

Thai Airways | A388 | HS-TUB | THA921 | FRA-BKK | PADKA-BIGLU | Godz: 15:47


Czwartek przyniósł kolejne niespodzianki. Po godzinie 11:00 pojawił się An-12 Airstars. Polowałem na niego już tydzień temu, ale leciał bardzo daleko. Tym razem się udało. Dźwięk jak zawsze robił niesamowite wrażenie (sylwetka zresztą również). Jest to jedna z najstarszych maszyn w mojej kolekcji. Złapany dzisiaj  RA-11529 został zbudowany w 1966 roku:). Godzinę później na SUI-TOLPA pojawił się  An-124. Zbliżał się do Lublina, a wraz z nim chmury. Na szczęście Rusłan ten wyścig wygrał i pomimo, że leciał bardzo daleko (ok.25 km) udało się go złapać.     
6.11.2014 r.
Airstars | An-12 | RA-11529 | TOSPO-PODAN | Godz: 11:23

Antonov Design Bureau | An-124 | UR-82072 | ADB288F | SUI-TOLPA | Godz: 12:37

W okolicach Lublina pojawił się w środę po raz pierwszy w ciągu dnia Ił-76 Turkmenistan Airlines. Niestety warunki były tak koszmarne (falowanie, wiatr), że zdjęcie nie nadaje się do pokazania w dużej rozdzielczości, dlatego umieściłem tylko jego miniaturkę na poniższym screenie. Miejmy nadzieję, że następnym razem będę miał więcej szczęścia i uda mi się lepiej udokumentować ten samolot. 
5.11.2014 r.
EZ-F427| Godz: 11:45 | www.flightradar24.com

Iły-76 Turkmenistan Airlines ostatnio bardzo często operują na tej drodze. W Niedzielę ( 2 listopada) oraz we Wtorek ( 4 listopada) w godzinach wieczornych pojawił się również EZ-F426. Bardzo specyficzną trasę pokonują chcąc ominąć Ukrainę. Po wejściu w TOSPO "idą" klasycznie w stronę BABKO, jednak w okolicach Bochni wykonują ostry skręt w stronę PODAN/LENOV. Dla mieszkańców Lublina nie stanowi to różnicy, jednak Spotterzy np. z Wieliczki mogą być mocno zawiedzeni. 

2 komentarze:

  1. W końcu się jej doczekałam na lubelskim Niebie Kochanie:) Ewunia

    OdpowiedzUsuń
  2. Informacyjnie do Wszystkich: Tajka dzisiaj poleciała tak samo jak wczoraj. Istnieje szansa, że w najbliższych dniach znowu ją zobaczymy. Ok.15:45 powinna być. Korzystajcie z widoku tego cuda, bo dzień z każdą chwilą krótszy.

    OdpowiedzUsuń